søndag, september 02, 2012

Lørdag med lidt af hvert

Jeg stod op i morges og var egentlig sådan lidt: "Jeg tror bare, jeg ser, hvad dagen bringer"-agtig, og da det var lørdag, ville dagen jo nok ikke bringe det store.

I går aftes havde jeg ellers snakket med et par tøser om at tage i byen, men jeg fandt ud af, at det ikke lige var min aften og cyklede i stedet hjem til min varme seng, en kop te og filmen A Dangerous Method med den skønne Keira Knightley i hovedrollen som sindsforstyrret russer med jødisk baggrund.
Jeg fik ikke set den helt færdig, da jeg valgte at lukke skærmen ned, da jeg faktisk var ved at falde i søvn (jeg har haft lidt svært ved at sove på det seneste, og dette var en chance for at indhente lidt).

I morges så jeg så filmen færdig, og ja, hun er som altid bedårende, men nej, de tre ud af fem stjerner var ikke helt hen i vejret. Jeg fandt frem til, at det har noget at gøre med det faktum, at man aldrig når helt i dybden med nogle af de problemstillinger eller scenarier - om man vil kalde det - der opstilles i filmen.
Så spillede jeg lidt klaver (Pavane, Peter Warlock).
Spiste lidt.
Spillede lidt igen (denne gang, Untitled, à la Anne Marie).

Til aften skulle mine forældre så til fest i nabolaget. Min far skulle spille til et bryllup først, så jeg fik muligheden for lidt alenetid med mor, hvor vi lagde hendes makeup and so. Jeg fik sendt hende afsted og ville egentlig tage bussen ind til byen for at gå en aftentur, men inviterede mig selv indenfor hos min veninde på vejen. Det var rart at snakke med hende igen - jeg kan anbefale det, det der med at tale med folk, man ikke har set i et stykke tid. Da hun skulle til en 18-års kl. 22, gik jeg videre hen mod busstoppestedet, men jeg blev stoppet af en SMS fra min anden folkeskoleveninde. Shit! Det var omkring en anden 18-års, jeg rent faktisk skulle til! Jeg løb hjem, virkelig hurtigt i øvrigt, fik det bedste ud af mit fedtede hår og tonsede derhen på min cykel.

Nu sidder jeg på mit værelse, burde egentlig gå i seng pga. arbejde i morgen tidlig. Dog kan jeg nu sidde og tænke over, hvordan min wannabe tømmermænds-lørdag endte ud i et dejligt gensyn med mine fantastiske folkeskoleveninder.

"I wish I had stayed in touch with my friends"
Bonnie Wright, "5 regrets"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar