søndag, december 30, 2012

Brilliant!

"Writing is easy, it’s quality that’s hard. Any idiot who knows 5 words can write a sentence (e.g. “Dufus big much Scott is”). It might be grammarless, broken, or inaccurate but it is writing. This means when people can’t start they’re imagining the precision of the end, all polished and brilliant. That vision makes the clumsy junkyard that all beginnings are impossible to accept. Good voice, tone, rhythm, ideas and grammar are essential to good writing, but they’re never introduced all at once. I promise you, the first draft of Strunk and White didn’t follow Strunk and White. The secret, if you can’t start, is to begin without constraints. Deliberately write badly, but write."
Scott Berkun

Det er ferie, og ferien er et godt frirum til at gøre, hvad man har lyst til. 
Jeg har for en gangs skyld forsøgt at have et par fridage i ferien til at gøre lige, hvad jeg har lyst til - at male, tegne, strikke, være kreativ osv. Jeg har skam også malet, tegnet, strikket og været kreativ, men min kreative lyst rækker ud over en enkelt tegning, et halstørklæde eller hvad jeg nu ellers har fået kreeret.
... Jeg får lyst til, urealistisk eller ej (I må vide, at jeg gruer for at blive alt for realistisk), at kaste mig ud i større projekter; filmmanuskripter, bøger, filmsoundtracks osv. Derfor, tænkte jeg, måtte jeg jo se at finde ud af, hvordan man skriver sådan en bog - det kan jo være, jeg rent faktisk får det gjort før eller siden. Dette var, hvad jeg fandt og helt perfekt. Lige mit problem. Nok ikke kun mit. Jeg fandt det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar