onsdag, januar 16, 2013

Ind-sigt

Idéen med bloggen her er jo, at den skal fungere som inspirationskilde til alle de læsere, der eventuelt måtte være.
... Det her indlæg bliver lidt personligt - måske henvendt til mig selv, og måske slet ikke i nærheden af at være inspirerende, men jeg vil forsøge at lave en kort update om mig selv - måske idéen i det kan give lidt inspiration?

ANNE R
Hvad er nyt ved mig, og hvad er ved det gamle?
Det er svært at læse sig selv - sværere, end det er for andre at danne sig et billede af én.
Min bund, mine principper, bygger på loyalitet - en form for nydelse ved at hjælpe andre. Jeg frygter dog, at det mere er blevet en form for mekanisme - et idealbillede i mit sind, fremfor en egentlig god gerning.
Hvad der forvirrer mig ved mig selv, er de kontraster, jeg igen og igen opdager. Er det dem, der gør livet hårdt? Eller er det måske dem, der er skyld i min hang til at undgå at tage svære valg og beslutninger (?)
Jeg ved det ikke.
Stopper det på et tidspunkt, eller udvikler jeg mig så meget, at jeg på et tidspunkt helt har glemt, hvordan det var at være, som jeg er nu?
... Jeg tror nemlig, at vi kan se, vi har ændret os, når vi ikke længere er i stand til at huske den selvfornemmelse, vi engang havde - vi husker, at vi havde den, men kan ikke længere genkalde os følelsen.
Vil jeg forelske mig?
Jeg taler om lyst ; har jeg?
På den ene side orker jeg ikke og på den anden føler jeg intet behov. På den tredje fortæller min krop mig, at jeg gerne vil, og på den fjerde afskyr jeg den vilje.
Har jeg det godt?
Jo. Jeg har det fint, men som man kan elske og hade på samme tid, kan det være svært at definere, hvordan jeg har det fint.
Jeg prøver:
Jeg er optimist - det er jeg bare, så de lyse sider falder aldrig hen i skygge for mit vedkommende. Jeg har dog travlt. Jeg er i balance - jeg balancerer imellem troen på mit hjerte, min hjerne, min sjæl og mit sind; min person.
Hvem er jeg egentlig?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar