mandag, september 16, 2013

Egentlig har jeg forberedt et langt indlæg til jer med impulser som tema, men i og med at jeg har fejret min lillebror på hans 16. år i dag, må det vente lidt endnu.

Til gengæld fik jeg i dag en impuls på mit arbejde, kirkesangerjobbet; Vi skulle synge en motet (SATB), og vi er så heldige lige at have fået en kanon sød, smadder dygtig alt-sanger ind, der har lidt af en stemme - altså var det mig, der hele tiden fik at vide, at jeg skulle synge mere til, artikulere bedre osv. osv. Håbløst - jeg har altså bare (endnu) ikke verdens største stemme. Det endte med, at jeg stod og svedte tran grundet de mange instrukser, der hang mig over hovedet, men da det kom til stykket, så forløb det hele som smurt, og min chef gav mig endda et klap på skulderen! Se; her burde jeg måske føle mig ovenud stolt og lykkelig, men ser I - at synge er mit job, så jeg ved, at jeg skal levere varen, og ikke blot nøjes med at føle mig glad og lettet, når "det har været en god dag".
Denne tankegang og min altid-svulmende stolthed ønsker ikke, at jeg lader mig træde på, og derfor er jeg nu gået i gang med en helt anden komposition end den, jeg ellers bruger tiden på (mit plade-projekt, you know). Denne komposition er klassisk, 4-stemmig, og teksten bliver endda på latin! - jeg sidder altså og klippe-klistrer ved hjælp af Googletranslate og diverse andre oversættelsesmekanismer, så her er et lille sneak peek:


Nu er jeg jo ikke den skarpeste, når det kommer til latin, men teksten her skulle gerne kunne oversættes således:

Lesu pie
Mihi quoque spem dedisti.
Lesu pie
Rex qui regit seculum 
Loqui ad cor meum

Kære Jesus
Du giver mig håb
Kære Jesus
Konge, der regerer verden
Tal til mit hjerte

Jeg håber også, at I får brugt en times tid om dagen på at være lidt kreative!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar