mandag, december 31, 2012

IN MEMORIUM GERHARD RICHTER I
Martin Lohse
Hvis jeg turde, ville jeg i indlægget indsætte et stykke musik af komponist og maler: Martin Lohse. Det tør jeg dog ikke på grund af ophavsrettigheder osv. osv. .. sådan noget, jeg ikke har styr på og derfor ikke roder mig ud i. Til gengæld er her et af hans smukke malerier. For mig er det farverne, der er appellerende, men jeg vil ikke sige for meget, så I kan danne jer jeres eget indtryk. I stedet for at poste kompositionen "Passing", er det heldigvis muligt at høre den lige her, og jeg vil virkelig råde jer til det!
Jeg blev bekendt med ham, da han for et stykke tid siden deltog i det musikalske arrangement: EARUNIT i forbindelse med Toulouse-Lautrec udstillingen på Statens Museum for Kunst. Her deltog nemlig også min far (ærgerligt, at han er så god til at gemme sin musik, at man ikke kan finde den!). Kunstneren her var en af dem, hvis musik jeg husker tydeligst - udover min fars selvfølgelig. Hvis I vil læse mere om projektet og nogle af dem, der deltog, kan I gøre det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar