mandag, marts 25, 2013

SLEEP
Eric Whitacre
Bag dette helt fantastisk smukke nummer ligger en sjov historie - for mit vedkommende i hvertfald. Det er nemlig sådan, at jeg, på vores kortur til Stockholm, kom i snak med en svensk kordreng, Titus, der gav mig nodearrangementet til nummeret, efter deres kor havde optrådt med det, og jeg var blevet helt lamslået af forundring over, hvordan det dog kan lade sig gøre at lave noget så smukt. Da jeg så endda fandt ud af, at det var den moderne komponist og dirigent Eric Whitacre, som jeg blot var blevet bekendt med en uge før efter at have indøvet et andet arrangement, Seal's Lullaby, til min musikeksamen, fik det for mig en endnu større værdi. Det er fra albummet Lux Arumque ("Light & Gold), hvorpå der findes mange flere af hans smukke næsten filmiske kompositioner.
Meget stor fan er, hvad jeg er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar